Skoči na glavno vsebino

Značilnosti nadarjenih učencev

Osebnostne lastnosti, ki jih najdemo v skupini nadarjenih se nanašajo na različna področja : miselno-spoznavno, učno-storilnostno, motivacijsko, socialno-čustveno.

Miselno-spoznavno področje

 

  • razvito divergentno mišljenje (fluentnost, fleksibilnost, originalnost, elaboracija),
  • razvito logično mišljenje (analiza, abstrahiranje, posploševanje, sposobnost
  • sklepanja),
  • nenavadna domišljija,
  • natančnost opazovanja,
  • dober spomin,
  • smisel za humor.

 Učno-storilnostno področje

  • široka razgledanost,
  • visoka učna uspešnost,
  • bogato besedišče,
  • hitro branje,
  • spretnost v eni od umetniških dejavnosti (glasba, ples, risanje, dramatizacija,,,),
  • motorična spretnost in vzdržljivost.

Motivacija

  • visoke aspiracije in potreba po doseganju odličnosti,
  • radovednost,
  • raznoliki in močno izraženi interesi,
  • vztrajnost pri reševanju nalog,
  • visoka storilnostna motivacija,
  • uživanje v dosežkih.

Socialno-čustveno področje

  • nekonformizem,
  • močno razvit občutek za pravičnost,
  • neodvistnost in samostojnost,
  • sposobnost vodenja in vplivanja na druge,
  • izrazit smisel za organizacijo,
  • empatičnost.

Pri učno neuspešnih nadarjenih učencih pa pogosto najdemo naslednje značilnosti, ki jih ovirajo pri šolskem delu :

  • nezainteresiranost za šolo in udeležbo v šolskih dogajanjih,
  • strah pred spraševanjem,
  • nizka samopodoba, pomanjkanje samozaupanja,
  • nesposobnost tvornega delovanja pri skupinskem delu,
  • učenca ni možno motivirati z običajnimi spodbudami (dobrimi ocenami, nagrajevanjem pridnosti, navdušenjem učitelja ipd.),
  • slaba pozornost,
  • hiperaktivnost,
  • čustvena in socialna nezrelost.

Opredelitev nadarjenosti

V strokovni literaturi ni enotne definicije nadarjenosti.

Ena od najpogosteje uporabljenih definicij na svetu je definicija, ki je zapisana v ameriškem Zakonu o izobraževanju nadarjenih iz leta 1978.

Ta definicija najprej poudarja, da med nadarjene ali talentirane štejemo tako tiste z dejanskimi visokimi dosežki. Kot tudi tiste s potencialnimi zmožnostmi za take dosežke, in sicer na naslednjih področjih :

  • splošna intelektualna sposobnost,
  • specifična akademska (šolska) zmožnost,
  • kreativno ali produktivno mišljenje,
  • sposobnost vodenja,
  • sposobnost za vizualne in tako imenovane izvajalske umetnosti.

Igriva košarka

dsc_0835V četrtek, 9. oktobra 2014, smo v telovadnici OŠ Starše v sodelovanju s Košarkarsko zvezo Slovenije izvedli projekt Igrive košarke.

no images were found

Oddelki podaljšanega bivanja obeležili teden otroka

dscn6183V tednu otroka smo učitelji podaljšanega bivanja popoldanskega druženja pripravili malo drugače. Popoldanske dejavnosti smo obogatili z likovnimi delavnicami, s športnimi igrami, z igranjem z igračami, ki so jih učenci prinesli od doma, z branjem knjig, s peko pice in piškotov ter z ogledom filma. Teden smo zaključili s skupnim športnim druženjem na igrišču v Staršah, na katerega smo povabili tudi babice in dedke.

 

no images were found

Prejeli smo zeleno zastavo

Prejeli smo zeleno zastavo

eko-003Na konferenci koordinatorjev ekošol na Brdu pri Kranju je 29.09.2014 potekala svečana podelitev zelenih zastav, kar je mednarodno priznanje Ekošole za okoljevarstveno delovanje in uspešno opravljene aktivnosti. Zastavo so za našo šolo prejeli predstavnika učencev Blaž Bandur in Maks Ekart, katera sta se v lanskem šolskem letu še posebej potrudila pri opravljanju aktivnosti projekta, ravnatelj g. Franc Kekec, pomočnik ravnatelja g. Živan Klajderič, pomočnica ravnatelja za vrtce in eko koordinatorka za vrtce ga. Nada Smolinger ter eko koordinatorka za šolo Sabina Hovnik.

Posadili smo lipo

lipa_01Potem, ko je v februarju žled dodobra načel slovenske gozdove, smo se učenci razrednega pouka OŠ Starše v okviru Ekošole prijavili na natečaj Pravljice za otroške sanje. Izdelali smo prek 90 izdelkov o tem, kakšen je bil gozd prej in kakšen je po naravni katastrofi.

Danes, 22.09.2014, smo učenci 1. razreda pri novem nogometnem igrišču v Staršah zasadili lipo. Pri sajenju nam je pomagal gozdar g. Ivo Trošt, za lopato pa je poprijel tudi ravnatelj naše šole g. Franc Kekec.

Ko je bila lipa zasajena, smo učenci skupaj z učiteljicami okoli drevesa zapeli in zarajali.

Upamo, da bo lipa zrastla v veliko in mogočno drevo, pod katerim bomo zlasti v poletnih mesecih z veseljem posedeli v senci.

Udeležba na trgatvi v okviru SKK

V petek, 26. 9. 2014, smo se v okviru teme Dnevi evropske kulturne dediščine udeležili prireditve Trgatev na OŠ Duplek. Učenci šole gostiteljice so prikazali trgatev potomke najstarejše trte na svetu. Pripravili so tudi kratek program, v katerem ni manjkalo petja, plesa in smeha. Nastopili so tudi naši najmlajši folkloristi s spletom Veselo pojemo in rajamo, pod vodstvom mentoric Liljane Polajžar in Metke Vavh. Sodelovale so vse mrežne šole, ki so (skupaj z nami) vključene v projekt Dvig SKK.

no images were found

Male sive celice

Oddaja je kviz za mlajše, v katerem nastopajo učenci osnovnih šol. V predtekmovanju so danes, 25. 9. 2014, na OŠ Pesnica tekmovali tudi naši učenci. S tretjim mestom si je ekipa fantov iz 7. razredov (Anej, Rok, Matej) zagotovila mesto v oddaji TV Slovenija. Čestitke za uspeh vsem tekmovalcem in mentorju Sašotu.

Dvig socialnega in kulturnega kapitala v lokalnih skupnostih za razvoj enakih možnosti in spodbujanje socialne vključenosti

Projekt povečuje občutek pripadnosti, zaupanja in solidarnosti ter omogoča razvoj posameznika in skupnosti.

Socialni kapital sestavljajo socialne mreže. Našo socialno mrežo sestavljajo OŠ Hajdina, OŠ Cirkulane-Zavrč, OŠ Duplek in OŠ Starše (POŠ Marjeta) s skupnimi pravili, vrednotami in dogovori, ki spodbujajo sodelovanje znotraj skupin in med njimi.

V projekt so vključeni prostovoljci (učitelji, učenci, starši, lokalna skupnost, strokovni delavci, neprofitne organizacije).

Letos načrtujemo različne dejavnosti: ustvarjalnice, pomoč starejšim, socialno ogroženim, športne turnirje, pravljične urice, pomoč učenec učencu, pomoč tujcem pri učenju jezika, socialne igre…

Projekt zmanjšuje razlike med dosežki učencev, spodbuja vzajemnost, skrb za sočloveka, preoblikuje odnose, tke družbene vezi, razvija jezikovne kompetence ter povezuje ljudi različnih starosti.

Skrb za zdravje

V času šolanja bo zdravje otrok pod kontrolo zdravstvenih delavcev, ki bodo izvedli:

  • sistematične preglede,
  • namenske preglede, preventivno cepljenje, kontrolne preglede po sistematičnih,
  • preglede zob v šolski zobni ambulanti v Miklavžu.
Prilagajanje dostopnosti spletišča