SIMBIOZA GIBA 2022
Tudi to leto je naša šola sodelovala pri projektu Simbioza giba, ki je potekal v Tednu otroka med 4. in 7. oktobrom 2022. Vsako jutro smo se na vaškem središču pridružili Šoli zdravja pod vodstvom Jane Dobnik. Gospa Jana nam je skupaj z udeleženkami Šole zdravja pripravila zanimiv gibalni program, namenjen druženju in gibanju.
Na Simbiozo giba smo povabili dedke in babice vseh učencev od prvega do petega razreda. Imeli smo se super! Iskrena hvala Šoli zdravja 🙂
Se vidimo prihodnje leto!
Mali simpozij 2022
Mali simpozij je pedagoški projekt, s katerim Pokrajinski muzej Maribor že dvajseto leto zapored spodbuja osnovnošolce k raziskovanju krajevne zgodovine. Letos je projekt nosil naslov Življenje z vodo, zato so učenci raziskovali mlinarstvo, splavarstvo, ribištvo, reko Dravo in njene mostove ter pripovedke, povezane z vodo.
Na simpoziju, ki se je odvijal v torek, 4. oktobra 2022, v viteški dvorani mariborskega gradu, je sodelovalo 34 učencev s petnajstimi referati.
Laura, Taja in Živa, učenke 9. razreda naše šole, so predstavile referat z naslovom Kmečki upor v Staršah leta 1677, v katerem so predstavile spor med starškimi kmeti in vurberškim grofom, zaradi ribolovnih pravic na desnem bregu reke Drave.
5. dan šole v naravi 8. razredi – Rakov Škocjan
Peti, zadnji dan, smo v šoli v naravi imeli orientacijski tek, preverili smo tudi nastavljeno kamero. Po pregledu nastavljene kamere smo ugotovili, da je na posnetkih bilo kar nekaj zanimivih živali. Tudi medvedi.
Po končanih dejavnostih smo si pripravili prtljago, se odpravili v jedilnico na kosilo in na podelitve priznanj naj uspešnejših skupin. Po obilnem kosilu je sledil povratek domov.
Bilo je lepo.
Prostovoljstvo
»KAR STORIŠ ZASE, TO S TABO IZGINE.
KAR STORIŠ ZA DRUGE, OSTANE ZA ZMERAJ!«
SIMON GREGORČIČ
Namen prostovoljnega dela
Učenci imajo možnost razvijati občutek za sočloveka, solidarnost, se učiti novih stvari, razvijati močna področja, pridobivati na samopodobi, prejemati učno pomoč, dosledno slediti šolskemu delu pri določenemu predmetu.
Cilji:
- učenec/ka, ki nudi pomoč, krepi občutek solidarnosti, sočutja in odgovornosti do tistega, za katerega je zadolžen;
- učenec/ka, ki nudi pomoč, razvije strategijo za učno pomoč drugemu;
- učenec/ka, ki nudi pomoč, pridobi delovne navade;
- učenec/ka, ki nudi pomoč, krepi svojo samopodobo;
- učenec/ka, ki prejema pomoč, dobi podporo in dodatno razlago pri predmetu, kjer ima učne težave;
- učenec/ka, ki prejema pomoč, pridobi delovne navade;
- učenec/ka, ki prejema pomoč, pridobi občutek za odgovornost do tistega, ki mu nudi pomoč.
Oblike prostovoljnega dela:
- medvrstniška učna pomoč
- pomoč v oddelku podaljšanega bivanja
- pomoč pri krožku Rdečega križa:
humanitarne akcije – zbiranje oblačil in igrač za begunske otroke, zbiranje hrane za zapuščene živali, delavnice za mlajše otroke, sodelovanje v akciji Pokloni zvezek, sodelovanje pri dobrodelnem bazarju
- obisk centra Murenčki v Staršah
Ciljna skupina: učenci od 2. do 9. razreda, osebe potrebne humanitarne pomoči.
Izvajalci: učenci od 3. do 9. razreda.
Koordinatorici: Marija Bednjanič in Jasna Vinko.
PROJEKT – STOP NASILJU IN PSIHOSOCIALNA PODPORA OTROKOM IN MLADOSTNIKOM
To je mednarodni štiriletni projekt, ki ga delno sofinancira fundacija OAK (USA) in se izvaja v osmih državah Evrope (Latvija, Romunija, Moldavija, Srbija, Makedonija, Albanija, Bolgarija in Slovenija). Preostali del projekta bo pokrila Občina Starše. Društvo za boljši svet je partner in nosilec programa za Slovenijo. Na šoli bodo vsako leto izvedli 18 delavnic in eno predavanje za starše. Prav tako bodo učitelji in strokovne delavke teme s področja nasilja in duševnega zdravja vnašali v pouk, na razredne ure in naravoslovni dan.
Zdravje je najpomembnejši temelj za srečno in uspešno življenje. Zanj lahko storimo največ z redno telesno dejavnostjo, z zagotavljanjem varnega okolja, s preventivnim ravnanjem, z zdravim prehranjevanjem in skrbjo za duševno zdravje.
S projektom bomo zasledovali naslednje cilje:
- ničelna toleranca do nasilja,
- ozaveščanje o pomenu telesnega in duševnega zdravja ter dobrega počutja,
- vsakodnevno gibanje in uravnotežena prehrana,
- zdravo in varno okolje,
- pridobivanje znanja o preventivnem ravnanju,
- skrb za dobre medsebojne odnose,
- zdravo, varno in kakovostno preživljanje prostega časa.
Dejavnosti, ki jih bomo izvajali v okviru projekta, bodo potekale na:
- RAZREDNIH URAH (delavnice o razvijanju socialnih in čustvenih veščin in samopodobe, razreševanje konfliktov …)
- NARAVOSLOVNIH DNEVIH (predavanje in delavnice o komunikaciji, samopodobi, ljubezni in spolnosti, zasvojenost z drogami in spletnimi omrežji)
- AKTIVNOSTI V OKVIRU RAP-a (gibanje, zdrava prehrana, kulturno prehranjevanje, SOS za najstnike …)
- AKTIVNIH ODMORIH (sprehodi, fitnes, umetna trava, telovadnica).
- NABIRALNIK (vprašanja, ki jih učenci ne upajo na glas povedati)
Koordinatorica projekta:
Marija Bednjanič
4. dan šole v naravi 8. razredi – Rakov Škocjan
Četrti dan smo v šoli v naravi postali mornarji, mojstri preživetja v naravi in ne boste verjeli…peki.
S kanuji smo se odpravili do reke Rak, kjer smo se naučili osnov krmarjena, veslanja in tega, da je voda mokra in da teče vedno po strugi navzdol.
V gozdu smo se naučili razločevati vrste dreves in kako se je najbolje organizirati v gozdu. Osvojili smo znanje starih plemen iz časov še pred nastankom modernih zemljevidov.
Po obilnem in okusnem kosilu smo se odpravili v gozd, kjer smo se učili osnov preživetja v naravi in tudi tega, kako se zakuri ogenj brez vžigalic in vžigalnika. Vsem nam je uspelo prižgati ogenj s kresilom.
Za večerno rajanje smo si pripravili tudi dobrote iz pečice. Pripravili smo si buhteljne in to kar sami s pomočjo učiteljice Mire iz Cšod Rak.
Danes pred kosilom so mojstri lokostrelstva dobili priznanja za osvojena prva mesta.
2. in 3. dan šole v naravi 8. razredi – Rakov Škocjan
Drugi dan šole v naravi smo se odpravili do Unške koliševke, kjer smo si ogledali tudi vojaške rove italijanske vojske iz časa med obema vojnama. Na koncu vojaškega rova se nam je odprl prekrasen razgled na kraški pojav udornice, 125 metrov globoke jame, ki je nastal po udoru stropa.
Po vrnitvi iz pohoda smo postali stezosledci, kjer smo odšli v gozd iskati sledi divjih živali, nastavili smo tudi kamero. Mogoče posnamemo medveda.
Pred večerom smo postali tudi lokostrelci. Nekateri med nami smo dobili vzdevek Robin Hood. Le kaj to pomeni? 🙂
Tretji dan smo se odpravili do Cerkniškega jezera, kjer smo imeli srečo, da smo lahko videli začetek razlivanja presihajočega jezera. Kdo ve, morda bomo ob odhodu videli jezero v največjem obsegu.
Popoldan si bomo šli ogledati še reko Rak, kjer bomo jutri veslali s kanuji, ogledali si bomo še tudi druge kraške pojave. Katere, pa javimo jutri.
1. dan šole v naravi 8. razredi – Rakov Škocjan
Po prihodu v Rakov Škocjan smo se po razporeditvi v sobe, kmalu odpravili na pot proti Zelškim jamam, kjer smo si ogledali naravne znamenitosti kraškega sveta. Še posebej se nas je dotaknilo, kako resnično temno je v podzemlju, kjer smo se za trenutek pripravili in ugasnili svetilke.
Po vrnitvi v CŠOD Rak smo igrali košarko, nogomet, namizni tenis in se preprosto družili ob namiznih igrah.
Hm, le kaj nas čaka jutri?
Učenci 8. razredov srečno prispeli v šolo v naravi
Spoštovani starši!
Sporočamo vam, da so učenci 8. razredov s spremljevalci srečno prispeli v šolo v naravi.
Športni dan na novi tribuni
V športnem parku Starše je bil v letu 2022 dokončan projekt “Izgradnja slačilnic s sanitarijami in tribune v športnem parku Starše” v katerem je kot partner sodelovala tudi naša šola. Naložbo sta sofinancirali Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. 23. junija, ko so imeli športni dan, so učenci tribuno s pripadajočimi prostori tudi preizkusili.
Več informacij o projektu lahko najdete na spletnih straneh občine Starše: https://starse.si/objava/482949